De Profundis – Beyond redemption

Svaka kompozicija je priča i svojevrstan odgovor na egzistencijalistička pitanja i kolotečinu života.

Jedne zimske večeri, u klubu gde radim kao DJ, prišla mi je drugarica i pružila mi je disk. Rekla je da njen prijatelj u ovom bendu svira bas gitaru. Naime, nisam uspeo uopšte da zaključim kako se bend zove gledajući cover, pa sam sišao i otišao da se upoznam sa čovekom koji se tu izgleda slučajno zatekao.

Nakon formalnog upoznavanja imao sam prilike da popričam malo sa Aleksejem Obradovićem (naš čovek), De Profundis (pogađate – latinski za “iz Ambisa”) je londonski bend, a disk u pitanju je “Beyond redemption”, njihov album prvenac.

Gledajući cover i booklet, izdanje je poprilično skromno, no bitno je ono što dolazi iznutra. Koncipiran u pet numera i stavljen u 45 minuta audio zapisa, svaka kompozicija je priča i svojevrstan odgovr na egzistencijalistička pitanja i kolotečinu života. Bilo bi besmisleno izdvajati neku pesmu, jer svaka stoji za sebe, ipak, moj favorit je „Nihilism vortex“.

Odgovori nisu pozitivni niti ohrabrjući, već vođeni vrlo nihilističkim pogledom na svet. Muzička podloga varira između doom-a i black-a, sa dosta dinamičkih prelaza. Iskreno, mene lično je podsetilo na prve radove bendova kao što su Sentenced, My Dying Bride ili Katatonia.

Melodičnost, jaki rifovi, moćan graul vokal, odlična ritam sekcija. S obzirom da je prvenac, ovaj album je vrlo zrelo urađen i osmišljen.

www.myspace.com/deprofundisuk

