Webiz, Drugi dan: Od ideje do uspešnog bloga i startapa

Nakon drugog dana Webiza, kao posetilac mogu bez ikakvog preterivanja da kažem da je ispunila sva moja očekivanja, a sudeći po komentarima prisutnih i onih koji su pratili putem live streama i komentarisali preko Twittera, deluje da je to i generalna ocena.

Drugi dan bio je rezervisan za studente i mlade koji su zainteresovani da postanu preduzetnici. Za one koji imaju neku start up ideju koju bi trebalo da realizuju ili na kojoj već uveliko rade. Uvod je napravio Marko Mudrinić (Netokracija), koji je predstavio regionalne prilike u Hrvatskoj, Sloveniji i Srbiji, uz osvrt na činjenicu da Hrvatska Vlada podržava i finansira startape, i to da na ovim prostorima vlada mit: ukoliko neki startup dobije finansiranje, priča je gotova. Netokracija je od „običnog“ bloga postala kredibilan izvor kog citiraju veliki globalni tech blogovi, kao što je Tech Crunch.

Nikola Sologub, direktor agencije Homepage, ispričao je mladim ljudima u sali kako da pokrenu svoj biznis. Primerom teorije životnog veka opisao je kako jedan startap treba da se ponaša. Razgraničio je razliku između strategije projekta koji ima svoj početak i kraj i stvaranja kompanije koja se dizajnira tako da traje. Za male kompanije problemi su prilike, a većina preduzetnika će vam reći da je kriza, no to nije opravdanje.

TopGun naših prostora, Petar Vojinovićvazduhoplovni novinar, opisao je šta je potrebno da biste imali uspešan blog i naveo da ukoliko posedujete talenat, energiju i volju uz malo sreće i uz vrlo dostupne alate, poput WordPressa i društvenih mreža, možete postati vrlo prepoznatljivi ili barem da se izdvojite iz mase. Ogroman akcenat je naravno na niši – nije dovoljno pisati o bilo čemu. Ukoliko je to nešto čega već ima u izobilju i ukoliko je blog način da samo date svoje viđenje sveta, nemojte se upuštati u razmišljanje da će to što vi radite dovesti do nekog uspeha ukoliko ne definišete svoje teme.

„Inspiracija kratko traje, trud, rad i samo rad će vas dovodi do narednog nivoa.“

U pauzi između predavanja, Zoran Torbica pozvao je sve prisutne da posete regionalnu konferenciju posvećenu tviteru, Tvitomaniju.

Profesor koga svi rado volimo da slušamo, Dragan Varagić, pričao je kako Internet može da vam pomogne u zapošljavanju.

„Sa poslom je kao sa brakom, da li želite da budete 45 godina u braku sa poslom koji ne volite?“

Primeri kako možete da kroz blog skrenete pažnju na sebe putem demostracije svojih veština: Dragana Đermanović, Ivan Minić i Hana Kazazović, koji su se direktno obratili prisutnima sa svojim savetima – sigurno je da ste za svaki od ova tri bloga čuli, što jasno govori o njihovom kvalitetu.

Aleksandra Perikoti, HR Nordeusa, je nakon toga uputila prisutne u opšte stvari koje se tiču pisanja biografija i kako proces zapošljavanja izgleda iz perspektive HR menadžera, naravno sa akcentom kako to izgleda u samom Nordeusu. Količina pitanja koja su upućena Aleksandri iz publike ukazuje na to da se na ovakvim konferencijama stvara potreba za predavanjima ovog tipa, jer očigledno postoji ta diskomunikacija između poslodavaca i ljudi koji traže posao u IT struci.

Nordeus-Webiz

Nakon pauze imali smo priliku da slušamo Duška Radišića koji je ispričao svoje iskustvo u razvijanju IT firme u maloj sredini, i Nemanju Dimitrijevića koji je predstavio svoj put od studenta do iPhone programera.

Vukašin Stojkov iz StartIta nadovezao se na kulturu IT preduzetništva u Srbiji i istakao da je mogućnost brzog rasta krucijalna za bilo koji startup. Naveo je primere koji su, uprkos svim problemima sa kojima se svaki dan susrećemo, uspeli da donesu nešto novo (Limundo, Nordeus), jer su zapravo seli i uradili nešto po tom pitanju. Ideja je bitna, ali ne i najbitnija stvar. Pored realizacije najbitnija stavka je tim, treba pronaći sjajne ljude i zadržati ih. Najlakše ćete dobiti investiciju ukoliko vam ona nije potrebna. Ne oslanjajte se na investicije, već razvite svoju ideju u prototip.

„Nađite neki problem koji boli, jer će vam ljudi dati pare da ga se reše“

Poslednje predavanje 2. dana Webiza bilo je predstavljanje StartUp Live događaja, čiji koncept nam je predstavio Ivan Mojisilović, a koji će se održati u Novom Sadu u aprilu.

Tekst originalno objavljen na: marketingitd.com

Advertisements