Webiz, Treći dan: Za šta društvene mreže služe, i kako da dobijete najviše od njih

Treći, ujedno i poslednji dan Webiz konferencije dao nam je potpuno nove, augmentovane dimenzije, društvene mreže i primete pozitivne prakse, ali i savete šta ne treba raditi, te kako predstaviti krizni PR na Internetu.

Treći dan počeo je predavanjem Une Zabunov ispred Telekoma Srbija, na temu „Reputacija kompanije na Internetu“. Una je navela kako je reputacija sve ono što ostavljamo iza sebe na internetu, tj. naš digitalni otisak, i da je dovoljna sasvim mala nepažnja kako bismo dugo sticanu reputaciju izgubili. Otvorena i odgovorna komunikacija je poželjna, a format i sadržaj moraju biti prilagođeni kanalu komunikacije. Poslovica – „u laži su kratke noge“ dobila je novu verziju prilagođenu današnjem vremenu:

Unaunpaso

O drugoj strani medalje PR-a, kriznoj komunikaciji na Internetu, ispričala nam je Tanja Tatomirović. Tanja je skrenula pažnju na to da možete da naslutite krizu, ali da dok se ta kriza proglasi, vest je već eksplodirala na društvenim mrežama i da je najbolje da kada se tako nešto desi, odmah reagovati otvoreno, iskreno i da ne treba uvijati i lagati, nego priznati grešku, jer će to ljudi bolje prihvatiti. Primer za to je velika finansijska institucija koja nije stigla da obnovi svoj domen, pa je zbog toga usledio prekid rada servisa i usluga, a koji su oni predstavili kao tehnički problem.

“Sutra će svi zaboraviti vašu krizu, osim pretraživača.“

Svaka kriza traje do tri dana, a vi treba da pravovremeno reagujete kako bi ste izbegli ogroman publicitet i mnogo negativnih objava. Za to je važna procena i plan. Isto tako vrlo je bitno da imate zajednicu koja će vam pomoći da krizu prevaziđete, zato negujte kontakte u blogosferi, jer će vam se to mongostruko isplatiti u slučaju krize.

Vladimir Cerić je pokazao da je Internet u rukama profesionalaca moćno oružije i pokazao na domaćim primerima da nema mesta za izgovore, da je moguće imati ‘leba od veba, ukoliko se fokusiramo i koncentrišemo na okolnosti.

„Niko ne voli da čita zakone i službeni glasnik, a od knjigovođa može da vam izgori mozak. Ali ako je to potrebno, uhvatite se u koštac sa tim“.

Internet je doneo fleksibilnost, sada je moguće raditi sa bilo koje tačke sveta u vreme koje nam odgovara. Jedan od načina da pokažemo da smo stručni jeste da to pokažemo putem bloga. Cerićevu prezentaciju možete pogledati (i sačuvati) na njegovom SlideShare profilu.

Aleksandar Radukin (Homepage) je dao osnovne smernice i trikove kako budućim tako i sadašnjim community menadžerima, kao i zanimljive statističke podatke poput toga da Facebook u Srbiji koristi više ljudi nego što koristi Internet. U Srbiji svakodnevno skoro 90% ljudi, koji imaju svoj nalog na ovoj mreži, provere svoj profil. Najveća frekfencija je oko podne 12-14 i uveče od 20 do 23h.

„Sveto trojstvo“ community menadžmenta je: Administracija, monitoring i animacija korisnika. Istakao je da je bitno obratiti pažnju na sigurnost stranice, jer je nemoguće povratiti je, u slučaju da vaš profi bude hakovan. Takođe, istakao je da ne treba mešati kanale i da ih treba raditi odvojeno. Nikad ne objavljivati „sirov“ tekst već koristite fotografije i linkove. Naglasio je i da je Youtube dobar alat za Facebook.

Radukin
Kako napraviti lokalni news portal koji zarađuje? O tome su nam pričali Dorđe Grujić i Bojana Latinović, objašnjavajući ideju iza ilovezrenjanin.com

IloveZR

Predavanje Bojane Latinović možete pogledati na YouTubeu: Kako napraviti lokalni medij budućnosti.

I na kraju, ton majstor i momak za sve. Poznat kao @zrenjaninac, a ime mu je Milan Milićev, pokazao nam je nove dimenzije Augmented reality.

Umesto zaključka može da se stavi sledeći tweet:

Zakljucak

Odlično zapažanje zašto svakom gradu treba barem jedan Webiz izneo je Ivan Minić.

Želeo bih na ovom mestu da se zahvalim u moje i ime Marketing ITD-a Vladimiru Kovaču i kompletnom organizacionom timu Creative Art Media na fantastičnom gostoprimstvu (Zrenjanin je i poznat po tome) i što su mi omogućili da proširim vidike, upoznam divne ljude i naučim bitne stvari. Sudeći po tvitovima koje možete pročitati na #webiz haštagu, ova konferencija je definitivno postavila nove standarde i primere kako je moguće u jednom manjem gradu Srbije napraviti vrlo bitan događaj koji će (nadam se) postati tradicija i think tank ili hub nekih novih budućih projekata ili biznisa. Još jednom, moj naklon.*

Himna Webiz konferencije u izvedbi organizacije:

*Konferenciji smo pružili medijsku podršku. Pročitajte naš Princip etičnosti.

Fotografija: @neshasr
Tekst originalno objavljen na: Marketingitd.com

Advertisements