Webiz dan I + II: Dečački snovi su veoma važna stvar, jer vas teraju da idete napred

Kao i prvi dan ( Prvi dan Webiz-a napisala je moja koleginica Ljiljana Đurič) i drugi dan Webiz konferencije je očekivano protekao u znaku sjajnih predavanja i odlične atomosfere, zahvaljujući pre svega interesantnim temama i govornicima.

Dorđe Grujić (Progressive Media) otvorio je drugi dan Webiz konferencije sa predavanjem Kako internet može da pomogne mom novčaniku, gde je pokazao da je osnovna zabluda da na internetu mogu samo da zarađuju oni čija se zanimanja zavšavaju na -ERI (dizajneri, programeri…). Naglasio je da to nije posao od kuće koji ne možete da ne volite, i da vrlo često morate da edukujete svoje klijente o stvarima koje radite za njih, uz mnogo praktičnih primera.

Dejan Nikolić objasnio je kako je potpuno nenamerna upotreba Lean metodologije na slučaju Njuz.neta lansirala i pozicionirala portal zahvaljujući činjenici da mediji ne proveravaju izvore, što je u slučaju Njuza uspelo da etablira satirični portal kao relevantan mediji i integriše u svakodnevni razgovor kako na domaćem webu, tako i offline.

Upotreba simbola u kreiranju vizuelnog identiteta i važnosti komunikacije putem asocijacija koje utiču na korisnike da se emocionalno vežu za uslugu ili proizvod je sa aspekta dizajna i brendinga jedna od najbitnijih stvari, istakao je Mišo Živanov, dok je, s druge strane, duboko ukorenjena potreba da se čovek na neki način indentifikuje sa tradicijom, stavom ili ideologijom, nešto što prevazilazi okvire i postaje integralni deo svakog od nas.

Igor Grmuša uveo nas je u globalno poslovanje kroz Facebook aplikacije koje čine srž nastupa brendova na Facebooku i  predstavljaju način da se kompanija poveže ili plasira proizvod korisnicima ove društvene mreže. Postoje dve vrste aplikacija, a to su: – Generičke, koje se mogu primeniti na svaku industriju, a u njih spadaju foto konkursi, nagradni kvizovi, kuponi… i mogu se koristiti u svakoj industriji iznova i iznova; i druga vrsta – Custom-made,  jesu one koje se rade po narudžbini i prilagođene su specifičnim potrebama klijenata. Sve ovo radi se u cilju povećanja fanova, animiranje postojećih, plasiranje proizvoda ili usluga kao i pravljenje baze podataka.

Mihalea Turner i Dragana Dišić / Foto: Webiz
Mihalea Turner i Dragana Dišić / Foto: Webiz

Na praktične primere osvrnule su se Mihaela Turner i Dragana Dišić iz agencije Homepage koje su nas provele kroz agencijsko iskustvo rada sa klijentima u ovom polju i načine na koje ove aktivacije mogu da uvećaju doseg poruke koje brend ili kompanija želi da komunicira specifično u zatvorenim sistemima poput farmaceutske industrije.

Kako možete da zaradite od bloga? pitanje je na koje je Dragan Varagić odgovorio ukazujući da u Srbiji nema mnogo kvalitetnih blogova i da, ukoliko pogodite nišu, možete brzo da se istaknete. Napomenuo je da su stručnost i relevantnost ključni umnožavajući faktor koji najviše doprinosi integritetu i reputaciji blogera sa akcentom na strategije koje mogu biti korisne pri monetizaciji sadržaja. Blog je vrsta medija i treba ga tretirati kao takvog. Ljudi koji pišu bi trebalo da znaju kako da se otvore prema agencijama i klijentima koji bi eventualno bili zainteresovani da sarađuju sa njima.

Ispred CMA ,Vladimir Kovač skrenuo je pažnju na Ruby programski jezik, za koji smatra da će u budućnost biti najbolji prijatelj svakog programera. Takođe, objasnio je i koliko je veliki marketinški značaj imalo uvršćivanje mogućnosti plaćanja BitCoin valutom u restoranu Appetite, o čemu smo i mi pisali.

bitcointweet

Webiz tim je još jednom u nizu zaista fantastičnih iznenađenja dokazao koliko se brine da svaki aspekt konferencije bude savršen. Ovog puta prevazišli su sebe kada su zamolili da kompletna sala „pomogne“ oko neindentifikovanog paketa na terasi ispred konferencijske sale.

webizredbull

Najzapaženije predavanje popodnevnog bloka predavanja bilo je izlaganje Ivana Minića i Ivana Ćosića, koji su nas proveli u 45 minutnom izlaganju (tačnije: 67-minutnom) kroz razvojni put koji ih je motivisao i definisao da postanu ono što danas jesu. Koliko zapravo ima istine u izreci „da je za uspeh preko noći potrebno deset godina mukotrpnog rada i usavršavanja“. Ova dva uspešna momka su pravi primer da odustajanje nije opcija, već selekcija.

Drugi dan zatvorila je panel diskusija na temu: „Digitalno poslovanje u regionu“. Gde se nalaze šanse, a gde prepreke. Svoja iskustva podelili su gosti iz regiona: Dragan Močević (BIH), Daniel AckerMann (HR), Darko Buldioski (MK), Itana Prljević (CG) i Miloje Sekulić, koji je ujedno bio i moderator. Startupovi, formalno obrazovanje, zaposlenje, preduzetništvo, konferencije i mogućnosti za usavršavanje bile su samo neke od tema o kojima se polemisalo, a koje su svakako važne za razvijanje digitalne grane poslovanja.

Jedna od najjačih poruka ovog dana došla je od Ivana Minića, koji je citirao Nebojšu radovića:

EniacTweet

 

Tekst originalno objavljen na marketingitd.com
Naslovna fotografija: Webiz

 

 

Advertisements