Webiz dan III: Get up, StartUp

Trećeg dana konferencije Webiz slušali smo predavanja iz prve ruke uspešnih preduzetnika i stručnjaka iz regiona. Zaključni dan Webiz konferencije započeo je Daniel Ackermann (Degordian, Hrvatska), sa pričom kako možete doći od nule do firme sa 60+ zaposlenih za vrlo kratko vreme. Nako njega, u svom prepoznatljivom stilu, Srđan Erceg (Huge Media/Sport Klub) nam je ispričao kako se dolazi do uspeha. Velikom broju prisutnih, a posebno mladima, poručio je da ne odustaju od studija i da ne postoji nepotrebno znanje, jer će sve što radite biti od koristi na neki način.

SrdjanErceg

Tanja Tatomirović, ispred kompanije Microsoft Srbija, pretstavila nam je tehnologije pomoću kojih se stvara „bolje sutra“ i kako ovaj gigant pomaže nevladin sektor. Microsoft je nedavno omogućio globalnu dostupnost Office 365 paket globalno za nevladine organizacije i neprofitna udruženja u okviru svog programa za donaciju softvera.

Navela je da je Microsoft prisutan u Srbiji 11 godina i da deluje kroz svoj Razvojni centar, koji je jedan od četiri u ovom delu Evrope.

Željko Subašić predstavio nam je „Tvitni.Me“ servis za analizu Twitter sadržaja u regionalnom tviter imeniku.

ZeljkoSubasic

Na priču Srđana Ercega Kako do uspeha nadovezao se svojim predavanjem Nikola Vučićević, koji nam je objasnio pravac i smer kretanja na tom putu. Ovaj predavač bio je najpragmatičniji u svom nastupu i pravi reality check za sve prisutne. Oštar i koncizan, pozivao je prisutne da odgovaraju na njegova pitanja. Napomenuo je da je u redu praviti software IT startup, ali da je budućnost u tome da se uz softver pravi i hardvermi iz redakcije u glas dodajemo – i sadašnjost. Naglasio je da investitora ima, ali nema dovoljno dobrih projekata u koje bi oni uložili novac. „Pametne stvari teško da će da kupuju svi, ali glupost svi kupuju“, što nam je pokazao na praktičnom primeru tzv. „magičnog“ pasulja.

MagicanPasulj

Prisutnim studentima objasnio je da ne postoji rad za džabe, i da se trude da što više volontiraju ili rade.

Poslednje predavanje na ovogodišnjem Webizu pripalo je osnivaču ChurnBee Borisu Krstoviću, koji je istakao važnost stvaranja ekosistema i sinergije startupova na brdovitom Balkanu. Ključno, kako je naglasio, jeste da se stvori „mindset saradnje“, jer mladi ljudi nemaju prilike da uče da razmišljaju kolaborativno, već kompetitivno u formalnom sistemu obrazovanja.

Poslednji dan završen je panelom čije je glavno pitanje bilo Da li je pokretanje kompanije u Srbiji mit ili stvarnost? , a odgovore na ovo pitanje dali su Boris Krstović, Nikola Vučićević i Vujadin Divljak uz moderaciju Marka Mudrinića.

Izveštaje sa prethodna dva dana možete pročitati u tekstovima:

Foto: Webiz
Tekst originalno objavljen na: marketingitd.com

Advertisements