Aca Todorović: THE COOKIE DINING – Globalni proizvod iz domaće kuhinje

Mog današnjeg sagovornika ne treba mnogo predstavljati ukoliko ste redovno pratili marketingITD. No, s obzirom na to da imamo dobar povod za razgovor, volela bih da započnem ovaj tekst njegovom opširnijom biografijom.

Većini poznat kao član naše ekipe, Aca iza sebe ima veoma široki spektar aktivnosti. Arheolog po pozivu, uleteo je u digitalno novinarstvo davne 2006. godine, kada je sa ekipom drugara osnovao trablmejker.com – Underground Online – koji se bavio subkulturama koje nisu zastupljene u mejnstrim medijima Srbije i koji je praktikovao tzv. citizen journalism  – svako ko je želeo mogao je da doprinese. Sajt je pokupio nekoliko nagrada, imao svoju brendiranu liniju odeće, izdavao je muzička izdanja pod etiketom Trablmejker Erupcija koja su bila besplatno dostupna publici, te književna dela poezije i proze koja su okupljala autore celog Ex-Yu prostora.

Od 2008. Aca ulazi u marketiške vode i radi pri McCann Grupi u Beogradu, dok ujedno završava školu digitalnog novinarstva. Prelazi u Rigier Axel Springer 2010. i pohađa akademiju pan evropskog magazina Cafebabel.com za koji postaje dopisnik iz Beograda. U isto vreme priključuje se i suosniva prvi digitalni magazin po uzoru na Politikin Zabavnik – Frenzy Spark, koji spaja društvene mreže kao „novi“ vid komunikacije, sajt koji redovno komunicira sadržaj između izlaska dva broja magazina.

Za dve godine izdato je 12 brojeva vrhunskog kvaliteta, a naslovnu poslednjeg je radio Bob Živković. Paralelno postaje deo digitalne agencije Krazy Fish. Nakon godinu dana prelazi u tech/software industriju i radi za kanadsku software kompaniju Investintech kao Online Content Researcher. Dve godine kasnije prelazi u First Beat Media i radi u okviru Content mreže sajtova, a od nedavno kao Client Service Coordinator za US Ad server Sizmek.com.

– Gledano godinu dana unazad, nisi se često pojavljivao kao autor, iako si i dalje deo marketingitd.com – daj mi javno dobar razlog zašto ti ne bih oduzela status „marketingITD celebrity“.

Hahahaha, zdravo Sandra 🙂 Razlog je poprilično dobar i nadam se da ćeš mi oprostiti. Nije tajna da, iako u Beogradu, ne radim u ovoj vremenskoj zoni već duže vreme. Razlog je posao koji prati američku east coast vremensku zonu, a ujedno i još jedan projekat koji prati lokalno vreme Vankuvera.

The Cookie projekat, povod našeg razgovora, je nešto na čemu radim  proteklih osam do deset meseci, zajedno za drugarom iz detinjstva Markom Manojlovićem, koji je on započeo kada se preselio u Kanadu, a koji smo zajedno umesili, pekli i najzad je došao u fazu kada možemo da kažemo je pečen. Sastojci su četiri integralna dela od kojih su tri kompletirana za sada. Cookie je grupacija sajtova koji su međusobno povezani i svaki pruža drugačiju vrstu usluge ili proizovda.

Primetićeš da imamo za svaki od njih po jedan logo koji predstavlja zaseban ”kolačić”, koji zajedno sa ostalima formira celinu, što ilustruje povezivanje i integraciju samih usluga koje su kompatibilne i koje pokrivaju sve potrebe klijenata. Logo dizajn je radio Miloš Pantelić koji je osmislio vizuelni indentitet za Real Time Clipping – media monitoring agenciju i njene sektore,  Xross Challenge – prvu i najveću enduro trku i druge.

Prvi i osnovni je thecookieapps.com koji je ujedno agencija koja se bavi razvojem sajtova, aplikacija, pluginova sa tehničke strane, i UI/UX logo i brend dizajnom sa druge strane. Drugi sajt je thecookiegateway.com , payment gateway i paymentprocesor koji pruža usluge online plaćanja uz set usluga izrade eCommerce sajtova i pluginova koji su orjentisani isključivo na online i treći, thecookiedining.com koji je kompletno POS rešenje prvenstveno za uslužne ugostiteljske delatnosti, a koje se direktno naslanja i integriše thecookiegateway. Četvrti je u fazi konceptualizacije i nosi naziv TheCookieDough.


thecookie-1024x406


– Cookie Dining je pušten u fazu testiranja i već radi. Da li možeš da nam kažeš na koji način?

Pošto se epiteti „inovacija“ i „disrupcija“ javljaju bukvalno za svaki techy start up, mi smo odlučili da se bavimo epitetima kao što su: fukcionalnost, laka dostupnost, ušteda vremena, lakša komunikacija – jer shvatamo da trošimo dosta vremena u svakodnevnim aktivnostima, pokušavajući da uradimo proste operacije, posebno u domenu usluga.

Napravili smo online sitem naručivanje hrane koji štedi vreme kako restoranima tako i mušterijama, i omogućava da narudžbine prolaze kroz tzv. „Cookie“ printer. Ovaj sistem je dizajniran tako da prima poruždbine u realnom vremenu bez potrebe za internet konekcijom, i kompletno je POS sistem rešenje. Ono što ga čini boljim jeste da je platforma osposobljena za instantno i direktno plaćanje karticom putem Cookie Gatewaya, koji komunicira sa vašom bankom i eliminiše potrebu za kešom što je zapravo osnovna ideja.

Sa druge strane, restorani mogu da naprave profile i dodaju neograničen broj svojih lokacija, i ukoliko koriste Cookie Gateway, uplate im idu direktno na račun. Uz to postoje opcije za sve usluge na koje su već navikli, tako da ne moraju da menjaju svoje poslovanje ukoliko nisu spremni na to. Cookie dinning ima ideju da naručivanje veže za sve platforme na kojima ljudi borave i da se ponaša nativno.

– Reci mi nešto više o platformi, kako to funkcioniše u Vankuveru? Da li je Cookie Dining samo lokalnog karaktera?

Sjajno pitanje. Sama platforma je dizajnirana tako da prihvata online plaćanje, bogata je opcijama i u okviru profila restorana pružamo bihevioralnu analitiku mušterija, što zaista daje pogled u strukturu potrošača. Kada je najveći promet, šta je najpopularnije, kakva je demografija, odakle se geolokacijski gledano najviše naručuje, itd. Ovo je bitno zato što vlasnici ugostiteljskih objekata mogu da kreiraju specijalne ponude ili da nagrađuju lojalnost svojih korisnika.

Postoji neograničen broj unosa po lokaciji, tako da svako može da koristi ovaj sistem. Ono što je takođe velika prednost jeste korišćenje našeg gatewaya koji je poprilično konkurentan sa cenom i nema nikakvih taksi. Što se tiče lokalnog karaktera – trenutno jeste lokalno, zbog logistike, ali ukoliko se pokaže kao nešto što će ljudi koristiti u svakodnevnom poslovanju, može vrlo lako da se proširi na ostale gradove u okviru Kanade, a potom i globalno. Ima potencijala svakako, ali prvo idemo malim koracima.

Naravno, online aspekt je uvek prisutan, pa tamo gde ne možemo da dobacimo hardverom, dobacićemo softverom, ali osnovna ideja je imati Cookie printer u svakom restoranu. Takođe, jedna od ideja je pre-ordering hrane, tj. ako ste redovna mušterija i navikli ste da jedete određenu hranu određenim danima, mogli bi ste da podesite automatsko poručivanje hrane, koja će vam stići na kućnu adresu u vreme koje ste naznačili. Unapred pripremljena porudžbina bi vam došla kao push notifikacija na mobilnoj aplikaciji tog restorana ili mejl, npr. dva sata ranije, kako biste je potvrdili.

– Da li već sarađujete sa nekim restoranima, kakve su prve reakcije?

Kao što se vidi na video klipu, za sada smo krenuli u punu integraciju sa tri restorana: picerijom Pizza Mama Sofia, koji se nalaze u Montrealu (priča o lokalu-online), meksički restoran La Taquaria, i Daca Food & Deli, koji se nalaze u Vankuveru. Za sada nailazimo na dobar odziv u beta test fazi.

U toku su pregovori sa desetak potencijalnih klijenata, jer se trudimo da obuhvatimo sve: od picerije preko kafeterije do pabova. Trenutno nudimo 30 dana free trial perioda. Od trenutka kontakta sa nama, imaćete svoj sistem za naručivanje u narednih 72 sata.  Ne postoji nikakav rizik, a ukoliko želite da isprobate plaćanje kreditnim karticama u tom periodu morate imati virutelni merchant nalog.

Aca-Todorovic-300x300

– Vaš startup funkcioniše na relaciji Vankuver – Beograd. Da li možemo očekivati Cookie i u Srbiji?

Cookie će biti prisutan u Srbiji, makar fizički, međutim – za sada nismo odlučili da li ćemo ulaziti na ovo tržište. Pošto je ovo de facto kanadsko-srpski startup, biće ustrojen tako da će ovde biti razvoj i podrška, dok će biznis i front facing deo biti u Kanadi.

Tržište je prvenstveno Severna Amerika. Vankuver važi za severnu „silikonsku dolinu“, a Srbija je sjajan poligon gde imamo ljude koji mogu da isporuče odličan proizvod. To je najbolje od dva sveta, takoreći, a time možemo da pružamo 24/7 uslugu, što je cilj.

Startup scena je jaka u Kanadi, a ovde se i te kako razvija zahvaljujući lokalnim inicijativama kao što su recimo Start.it ekipa, ili regionalno Domen.Me. Imamo regionalni investicioni potencijal, i tome treba stremiti. Neka matematika je uspostavljena, sad samo treba prolaziti kroz check points onako kako smo zacrtali.

– Kad već pominješ lokalnu startup scenu: ovo je treći projekat u kome učestvuješ, kako se on razlikuje od svega što si do sada radio?

Trablmejker je nastao iz bunta, jednostavno nismo hteli da učestvujemo u konzumaciji junka na domaćim portalima. Hteli smo da napravimo dobro zezanje i porodičnu atmosferu. Iako je od tad prošlo devet godina, svi ti ljudi su neka vrsta porodice i vezuju nas usponi i padovi. Tu smo odrasli, i na kraju otišli svojim putem, ali i dalje nosimo taj neki ponos u ljudima koje smo upoznali usput, i mestima na kojima smo bili.

Frenzy je bio strukturno potpuno drugačiji, imali smo tematiku koju u Srbiji retko ko fura. Tu smo se razvijali. Platforma je ulazila u digital publishing, nešto što je avangardno i dalje na ovim prostorima i što advertajzeri jednostavno nisu prepoznali. Mnogo kasnije mi je bilo jasno i zašto.

MarketingITD mi je omogućio da sazrim kroz konferencije, da čujem i upoznam sjajne ljude. Poslovi koje sam radio dali su mi perspektivu, tako da sam ovom poslednjem pristupio iz ugla svega naučenog u poslednjoj deceniji. Dakle, razlika je u mom ličnom pristupu – materijalizacija tj. egzekucija pre svega.

– Hvala na eksluzivi. Želim ti mnogo sreće u svoje ime i u ime preostalog marketingITD tima, i nadam se da će se trud konačno isplatiti.

Nema na čemu 🙂 I hvala najlepše. Ako kaniš pobediti – ne smeš izgubiti. 🙂

Autor: Sandra Kravitz Simonović
Tekst originalno objavljen na: marketingitd.com

Advertisements