Suicide Squad – Malo pozitivniji osvrt na film

”Are ya sweet talkin’ me? All that chit chat is gonna get ya hurt”

Prošlo je skoro dve nedelje od premijere Odreda Otpisanih (Suicide Squad) i isto toliko traje ogromna količina hejta na internetu povodom istog. Razlog za ovaj tekst su sve beskonačne internet debate, članci i revjuovi – odmah ću vam sačuvati vreme i reći da me to nije ubedilo da je ovaj film GORI od recimo bilo kog drugog superherojskog filma, a posebno ne da je NAJGORI U ISTORIJI.

Setite se Daredevila, Elektre, Catwoman, kompletne Xmen franšize pre prve klase, Hulka (Erik Banana), Fantastične 4 (oba), Spiderman koji god, Ghost Rider (Nikolas Kejdž), Batman Forever, Batman&Robin, Nick Fury (Dejvid Haselhof je u ovom) uostalom evo cele liste pa se zabavljajte.

Dakle, prvo i najosnovnije ovaj film ima tonu problema (zar nema svaki), ali daleko od toga da nije zabavan. Ima toliko loš editing i tona sranja je isečeno – o tome ćemo malo kasnije. Ovaj film ima sjajnu muziku, dobar marketing (zbog koga su ljudi delom popizdeli) i što se mene tiče odlične vizuale. Jednim delom ljudi su popizdeli i zato što mi zapravo volimo loše momke.

Svako ima svog Bakija. Ako pogledate poslednjih par godina unazad videćemo barem u televizijskom univerzumu priče antiheroja ili neshavaćenih kriminalaca poput: Narandžasto je novo crno, Brejking bad, Mr. Robot, Dekster, Hanibal. Na kraju krajeva tu su klasični Nikolson /Ledžer kao Joker, Tom Hardi kao Bane (kapiram da pola vas nije provalilo da je to Tom Hardi – inače on je trebao da glumi Rik Flaga i to bi bilo fantastično), Darth Vader, Rajan kao DeadPool, itd.

Zli momci i devojke su komplikovaniji likovi od heroja i to ih čini interesantnijim protagonistima. Ovde postoji taj momenat da su ljudi zapravo očekivali da će svi karakteri imati dubinu, da će uspeti da sve predstave u 130 minuta. Da li ste realni?

Serije to ne urade za sezonu od 12-22 epizode koje traju 12-15 sati sa jednim likom, a kamoli deset (pogledajte samo GoT ili nešto malo komplikovaniije od toga). Film je prosto prenatrpan, mada opet imam jednu paralelu koja je uspela, a to je opet Snajderov film – Watchmen.

Ako niste gledali, pogledajte ga. Tu imate zbirku antiheroja koji furaju svoje agende. I tu se desilo isto, bioskopski cut vs. extended cut.

13903314_10153680974827601_899632569721594987_n

Da li je film loš?  – Iskreno čekam extended cut. Zašto? Zato što su egzekjutivi u Warneru dali ekipi koja je radila trejler da urade ceo cut filma koji je na kraju dospeo u bioskope i time se popišali reditelju, producentima i svima u usta.

Prve novinarske projekcije su potvrdile da se radi o dobrom filmu. Nakon što su ga ti isti ljudi gledali u bioskopu bili su u fazonu WTF. Ovaj nesrećni cut je nastao zbog bashinga Batman vs. Superman – Dawn of Justice, koji je sasvim SOLIDAN kada pogledate ultimate cut koji ima čak 31 MINUT VIŠE.

BvS_on-Kimmel

Nakon famoznog drugog vikenda egzekjutivi su naredili Ajeru da ubaci “više humora”, mislim da je očigledno ko treba da popije otkaze. Ili da DC jednostavno uradi najlogičniju stvar, a to je da skloni potpuno Warner iz priče kao što je to Marvel uradio.  Ako film treba da traje tri sata NEKA TRAJE TRI SATA.

Jeste da nije Interstelar i duboka filozofija, ali nemojte zbog toga što neko ima slabu bešiku krnjiti film (pošto je pejsing filma a thing ovih dana). Objektivno film je busy i ako očekujete previše bićete uskraćeni.

Ono što se dešava jeste građenje DC univerzuma i fanovi su pregoreli da tako kažem. Ali ako pogledate Marvel: Faza 1 je isto tako imala mnogo problema i isto kao DCEU, imali su reditelj driven filmove kao što su Thor – Dark World, Incredible Hulk, Iron man 2. Svi ti filmovi su bili ok i zaradili su manje više isto koliko SS i BvS.

U fazi dva imamo Joss Whedona koji režira Avendžerse i koji nakon pet godina odlučuje da baci mikrofon i kaže dosta je bilo ovog sranja, jer je Age of Ultron primio isto tako ogroman backlash na internetu. Tek nakon toga Marvel je skapirao kako šta treba da uradi i tu dolazimo do Justice League, Wander Woman, Aquaman, Man of Steel 2  i ubeđen sam da će ti filmovi biti bolji.

Da li ćete biti razočarani? – Vrlo moguće, ukoliko tripujete da je Nolanova triologija nešto najbolje što se desilo ikad. Ali zapravo pravi razlog je što ovde Džoker nije protagonista već zaseban kameo koji ima filler funkciju za origin story Harli Kvin, i to je sasvim ok što se mene tiče, ali je PR za film rađen na osvnou Džokera.

Dakle svi smo mislili da je on misija. Da je on zbog koga se SS skuplja, ali ispostavilo se da je drugačije. Način na koji je ispričano je malo više lejm  ali i dalje mislim da je do cut-a, jer je i meni koji sam upoznat sa pričom bilo teško da pratim šta rade sa Inkjubusom i Sakjubusom. Ali treba da shvatite da je ovo korak u pravom smeru za DC. Ton treba da ostane mračan, to je jedino što bih voleo da ostane isto.

suicide-squad-vs-guardians-of-the-galaxy

Dok Marvel ima Guardianse, DC ima nov koncept loši momci su dobri momci, a već sledeće godine izlazi ženski lead film WW, što je opet pre nego što će Marvel snimiti Kapetan Marvela sa Brie Larson.

Da li sam se zabavio u bioskopu? – Jesam jer volim ove likove. Muzika je savršena. Evo plejliste – inače je prva na bilbordu ili tako nečemu. Soundtrack koštao boga oca. Film ima energiju i ima taj rebel feel, mladost što bi se reklo. Dete u meni je bilo zadovoljno.

Nema priče? – Priča je point and shoot. Ne znam šta ste očekivali više od toga. To je svrha samog squada i ovaj plot je viđen milijardu puta do sada. I btw, ako ćemo da idemo u strip vode, priča je preslikana 1na1 iz Suicide Squad stripa broj 2. “Nightshade Odiseja” u kombinaciji sa New52, i ovde upravo leži poenta zašto je cut bitan posebno kako se film bliži kraju.

Tako da taj “argument” je manje više neosnovan. Dakle, okupiš tim, pređeš nivo, kreneš drugu mapu, naiđeš na “kraljicu”, kraj filma. Zar to nije plotline Predatora, Avendžersa, DeadPoola, Xmen Apocalypse i svakog drugog akcionog filma? Početna premisa: “Zamislite da Supermen otkine krov Bele kuće i kidnapuje predsednika” je zapravo direktan wink wink na classic Supermen 2 jer se to desilo.

deadpoolcats-168818

Gde su superheroji? – Pošto se film nastavlja na BvS tajmlajn superheroji su tu, ali je ovo rouge A:R.G.U.S način da se ljudi odbrane od metaljudi, istu priču furaju u Agents of Shield sa Inhumans, a uostalom ovo nije film o superherojima. Kasnije vidimo da Brus Vejn kaže – ne trebaju ti oni, ja pravim Justice League, sve kul.

Doduše kada pogledaš ni “loši momci i devojke” nisu ispunili svoj svrhu osim jedne – svi su potrošna roba. Toliko o tome. Poenta bi bila da rade ono što superheroji ne rade npr. svi pljuju Supermana i Batmana koji ubijaju, to je ta tanka linija.

U seriji Arrow, Oliver Queen koji je još jedna verzija Batmana, samo B liga zapad ima ogroman bodycount i njega Amanda Voler koristi za A.R.G.U.S operacije u Hong Kongu gde Oliver upoznaje “mrtvog muža” Katane pre nego što ona postane Katana, i otud njena konekcija sa Amandom Voler.

Ono što film nije odgovorio jeste zašto su ovi ljudi specijalno izabrani da se bore, osim ako i samo ako nije poenta u tome da su potrošni. Bilo bi možda produktivnije da su ih poslali u neku stranu zemlju na neku misiju, kao što je to recimo zapravo urađeno u seriji Arrow.

Kad smo već kod serije Arrow, Task Force X u Arrowu je razvijen samo da bi bio ugašen onog trenutka kada je DC odlučio da napravi film. Tada su ubili kompletanu priču koja je mogla da bude sasvim dobra.

DeadshotSSvsArrow

Što se tiče likova po prvi put imamo nove likove u DC filmskom univerzumu. Deadshot (Will Smith) je zapravo Vil Smit kao i u bilo kom drugom filmu. Ima sjajne one line-ere koji se od njega očekuju, ali što se tiče Deadshota kao karaktera, Vil nije doprineo ulozi nimalo, ali je njegov lik je postavljen kao integral za vezivanje cele grupe i jako je harizmatičan.

Osim toga, ima kul scenu sa Batmanom u flešbeku koja doprinosi njegovoj ljudskoj strani, koliko god da je to moguće obziorom da je serijski ubica. Odlično korišćenje Batmana u toj sceni.

Ako hoćete da gledate boljeg Deadshota, gledajte Arrow. Tim je za nijansu drugačiji, Floyda koga igra Michael Rowe je uhvatio Arrow, ne Batman (u ovoj iteraciji) i zanimljiviji je utoliko što tetovira ime svakog koga je ubio. Mnogo je kompleksniji.

Amanda Voler u Arrowu (Cynthia Robinson) je mlađa, zajebanija, nemilosrdnija i nekako ima više oštrine i stoicizma. Ona je ultimate spy, ledena i u rangu je Nik Fjurija. Viola Dejvis sasvim dobro nosi tu ulogu u filmu, i ono overavanje svojih ljudi je poprilično fucked up (Rik Flag sudi Deadshotu ceo film, ali odobrava ovakav akt svog nadređenog – licimurno) ali daje feeling koliko je ta žena brutalna. Ona je što se mene tiče glavni negativac. (pogledaj klip)

U suštini dešava se isto što i u filmu osim što u filmu glavu gubi Slipknot, a u seriji Šrapnel, oba poprilično nebitna kako se ispostavilo. Sa druge strane imamo Kapetana Bumeranga koga glumi Jai Courtney. Ispostavilo se da ovaj diskutabilan kasting momenat nije toliko loš, tu se uglavnom svi slažu.

Opet povlačim paralelu iz Arrowa, Bumerang je mnooooooogo bolje urađen tamo. Njega glumi Nick Tarabay koga se sećate možda iz serije Spartakus. Pojavio se u TV seriji Flash pošto je originalno debitovao u Flash stripovima.

arrow-the-flash-is-a-new-suicide-squad-going-to-appear-695922

Na osnovu slike možete da zaključite da ima više stila i meni se lično više dopada nego kao aussie bronny beskućnik, ali ga izvlači taj jednorog pošto je jednom samo bacio bumerang i shvatio da nema šta da traži tu. Ono što je zapravo kul je kameo Fleša koji hvata Bumeranga, ti hintovi Justice League.

Killer Crock – Koliko su samo mogli sa ovim likom. King Shark u Flash seriji je imao bolju priču samo u jednoj epizodi i tako nekako je ovo trebalo da izgleda. S obzirom na to da su ustanovili da ima to stanje koje ga čini takvim i da su se prema njemu ponašali kao prema životinji, Killer Crock je vrlo miran, socijalizovan ortak koji kao da ne živi u kanalizaciji i nije toliko opasan. Osim što baca bombu na kraju i bije se sa onim fokama (Zašto?) ne radi ništa pametno, mogli su barem da mu daju taj berserk mode i da se na kraju žrtvuje za tim i time vrati deo svoje ljudskosti. Oh well, ja sam srećan što je na ekranu, lik kao lik je vizuelno odličan.

Katana, kao što rekoh gore, ima više smisla u Arrowu, a ko je ona možete pročitati ovde. Osim što je telohranitelj Rika Flaga, u ovom filmu nema veliku ulogu. Katana će biti poslastica isključivo za ljude koji su mnogo više pratili stripove. Pošto ona pripada Outsajderima (kad smo kod toga APCOutsider je trebalo da fura kao tema za Harli u onom preskupom sountracku).

mgid-ao-image-mtv
El Diablo
 – po mom mišljenju najbolje urađen, i kako ispostavlja on je jedini lik koji zapravo može nešto da uradi u situaciji u kojoj se ceo tim nalazi. Njegov stari origin story je kompletno povučen iz New52.

U filmu je rečeno da je rođen tako ali je zapravo zaposednut demonom isto kao i Džin Mun (Enčentres – Čarobnica). Ova dva lika uvode magiju na veliko platno (nešto slično će da uradi Dr. Strange), iako je magija predstavljena kao deo TV univerzuma kroz elemente i likove kao što su Demian Dark, Konstantin, Reiš Al Gul, Katana i mnogi drugi.

Diablov pravi izgled je demonski, kom se on opire čitav život, ali u momentu transformacije bačen je namig respect na originalni origin story u kome je Čanto posednut starim astečkim demonom. Ono što ne vidimo u filmu jeste kako Džin Mun tj. čarobnica povezana sa Inkjubusom tj. njenim bratom.

Imamo situaciju hosta, ali aspekti čarobnice su daleko komplikovaniji. Njena priča bazirana na gore pomenutoj Nightshade odiseji, gde je Flagov deo priče odnosa sa čarobnicom dat, Nighshade koja je originalno inspiracija za Silk Spectre u Watchmenu.

Ovi likovi imaju paranormalne korene koji su ukorenjeni u alternativnoj dimenziji zvanoj “Zemlja senke” (Land of Nightshade). Priča ide da je njena majka (od Nightshade) u želji da pobegne od demona neverovatne moći zvanog inkjubus u alternativnoj realnosti. Inkjubus ih prati u ovu realnost i uspeva da zaposedne njenog brata Larija, što ga ubija na kraju (kao u filmu onog random lika) kako bi ga iskoristio da se vrati u svoju dimenziju i nastavi da ubija sve živo.

Suicide-Squad-Enchantress
Poenta svega ovoga jeste da su čarobnicine moći isključivo rezultat zaposedutosti drugog dela istog entiteta zvanog Sakjubus koji je barem u stripu hteo da iskoristi zaposednuto telo da stvori dete koje će biti kontejner za njenog gospodara – bukvalno ideja antihrista. Odatle vidimo da je Džin osoba koja je žrtva i koja želi da na neki način kontroliše ovo biće, s obzirom na to da ne zna kako su akcije čarobnice dijametralno suprotne od njenog lika.

Problem sa celom ovom zbrkom je što Nightshade nema u filmu (Verujem da je ogroman deo čarobnice isečen – gde je ova scena iz kade?), i jednostavno sam lik nema svoju pozadinsku priču osim Džin koja biva posednuta.

Uzimajući u obzir sve gore navedeno njen lik je kompletno iskasapljen inicijalno, a posle scene kada je Inkjubus transformiše u belidenser divu, uopšte ceo četvrti akt nakon toga nema nikakvog smisla. Pročitah negde da je finale bukvalno isto kao poslednji akt original Goustbastersa, što je otprilike tačno.

Nisu iskoristili njenu stripsku priču, niti su uradili nešto što bi objasnilo celu onu halucinaciju na kraju. Plus na sve to ne znamo i dalje šta je Inkjubus i koje su njegove moći.  Sve to zajedno daje ogroman lejm utisak na poslednji čin filma. To se posebno vidi na prelazu iz crne prljave veštice u boginju koja pati od hroničnog belidensinga.

714381
Harli Qvin ona je najsvetlija tačka filma. Dugo smo čekali tj. dvadeset godina tanije na perfektnu live action Harli i Margot je uspela u tome. Apsolutno preslikan lik iz stripa i animiranih filmova. Prosto je bilo uživanje gledati svaku njenu scenu. ( Ista priča kao za Gal Gadot i Wander Woman, obe perfektne i realno nerealne kako izgledaju i nose svoje uloge).

Već je najavljen njen film i to je ono čemu se radujem. SS je bio recimo samo tizer za ono što će biti njen film (opet isto kao WW). Ovde saznajemo da je ona zapravo saučesnik u ubistvu Robina (Jason Todda) čiji kostim vidimo u BvS u Batcave-u. To vrlo verovatno znači da ćemo nju i Letoa videti u Harli Quinn filmu ili u Batman filmu kako rade to (jer znamo da Leto ima tri potpisana ugovora).

NEJ3ajHlTVwENK_2_b
Saznajemo o njihovom odnosu i kako je ona nastala. Ovde se više oslanjamo na New52, ali imamo zapravo scenu gde ona bira da skoči u kiselinu i onda on kreće za njom. S obzirom na to o kome govorimo nekako je slatko. Batman je u njenom kontekstu iskorišćen baš kako treba, i uzevši u obzir vezu Batmana i Džokera, produbljuje jaz između njih dvojice jer ovde on služi kao neko ko nju ceo film traži i želi da je izbavi, što na kraju i uspeva.

Što se tiče Džokera, već sam rekao da on služi njenoj priči, kako je ona došla do stanja u kome je. Margot i Jared izgledaju fenomenalno zajedno. Ono što kritik u meni govori jeste da nije bilo dovoljno Džokera da bi mogli da steknemo utisak o Letovoj interpretaciji koja je mnogo drugačija od onoga što smo videli do sada na velikom ekranu. Svi će porediti Letoa sa Ledžerom, što za mene nema nikakvog smisla.

Većina govori kako je Leto uništio Džokera što prosto nije tačno. Čovek je bukvalno pre godinu-dve nakon desetogodišnje pauze igrao u prvom filmu Dallas buyers club i tu odradio transformaciju sebe koja mu je omogućila da uzme oskara za sporednu ulogu. Ovome se posvetio jednako. Ako pogledamo stripove, postoje tri verzije Džokera.

106336.alfabetajuega-joker-broma-asesina-leto

Postoji Džoker Zlatnog doba koji je serijski ubica i kompletno neuravnotežen i za mene to je Nikolson. Postoji srebrna era gde je on vrlo benigna verzija sebe, zbog toga što je to vreme kada je bilo zabranjeno da se ubija i radi bilo šta što je loše, to je Cezar Romero, i na kraju imamo bronzano doba koje je nastavljeno u moderno doba i tu imamo više psihologije likova uz brutalnost – to je Ledžer. Leto ima clean slate, njegov Džoker je fuzija zlatnog doba i modernog doba i na sve to najviše liči na stripsko/animiranog džokera koga je radio najviše Majkl Hamil (koji ujedno igra i Trikstera u Flash TV seriji originalnoj i ovoj novoj).

Ono što je Leto doprineo jeste ekstra dimenzija. Lično mislim da nemamo dovoljno materijala da sudimo i jedva čekam da vidim full film koji će se fokusirati na sve aspekte Džokera, koji ovog puta ide nasuprot Aflekovog Batmana, koji je po mom mišljenju do sada NAJBOLJI Brus Vejn i koji ima Frenk Milerov vajb. U pitanju je zreo Batman koji je već 20 godina u igri.

Imbatman
Da se vratimo zaključku. SS je ukus onoga što dolazi. DCU gradi svoj univerzum naslanjajući se na Nolanovu triologiju. Dobijamo po PRVI PUT nove likove, a da nisu Superman, Batman, Joker. Ovo je faza jedan. Nadam se da će pokupiti sav input fanova i da će svaki sledeći film biti bolji. Nadam se i da će se srediti što se tiče odnosa studija i egzekjutiv odluka.

DCU je daleko od flopa ili bankrota. Man of Steel je sasvim solidan, BvS takođe gde smo imali prilike da vidimo konačno sveto trojstvo na velikom ekranu kako mlati. Očekuje nas u 2017 Wander Woman, pa Justice League. Flash u 2018. (Ezra Miler je odličan), nakon toga Aquaman (ima li perfektnijeg od Momoe da konačno stane na kraj svim gej forama). Šazam 2019. pa sledeća Justice League. 2020. videćemo Cyborga i konačno Green Lantherna. Plus Man of steel 2 je u produkciji. Ovo nije DC vs. Marvel, ovo je prosto golden age of Cinematic Superhero Movies.

Ono što čini dobre filmove je kreativna sloboda koju je recimo James Gunn imao sa Gardiansima, setite se “leakovanog” testa za DeadPoola, bilo je potrebno Rajanu 10 godina da ubedi Fox kako bi trebalo napravi R rated film, i bio je u pravu. Iron Man je uvek bio B lik u Marvelu, kapetan Amerika je pre Kris Evansa bio jako smešan.

Uzimajući sve to u obzir, i poslednje izmene koje je DC napravio iza kulisa u smislu kreative, mislim da će ukoliko zadrže realan i ozbiljan ton uskoro imati više nego ozbiljan DC univerzum  potpomognut serijama poput Gothama, Super Girl, Flash, Arrow, Legends of Tomorrow i animiranim filmovima. Ono gde treba da preseku je odnos sa Warnerom i da ne daju da im studio ubija svaki film.

Na kraju: Chill the fuck out. Rotten tomejto-tomajto, imajte svoje mišljenje, niko ne treba da vas ubeđuje.
Budite drugačiji, itd.

4805850-because-im-batman_o_698729